2012. április 3., kedd

LG Optimus Pro - Magyar fizikai billenytűzet kiszotás CM alatt.

Megvettem életem első (na jó második, ha az Xperia X10 Mini Pro-t is számolom) full querty billentyűzetes Androidos telefonját.
Természetesen a gyári ROM-nak vannak hiányosságai. Például az egyik legidegesítőbb, hogy 10 percenként feldob egy ablakot, hogy "Kevés a rendszermemória".
Mivel nagy CyanogenMod rajongó vagyok, feltettem a legfrissebb CM 7.2RC1-et ami a C660-ra készült. Vannak hiányosságai, de használható, stabil és jobban kihasználja a rendelkezésre álló kevés memóriát.
A legfontosabb "hiba" amit javítottam a fizikai billentyűzet kiosztása, ami alapból angol querty.

A következőt csináltam:
- Fogtam a nandroid backup-ot amit az eredeti LG ROM-ról csináltam és kimásoltam az system.img-ből a következő fájlokat: kbd_pp2106.kcm.bin és kbd_pp2106.kl. Az előbbi a key kódokat, míg az utóbbi a tényleges kiosztást tartalmazza.
- Biztonsági mentést csináltam a meglévő fájlokról és "telepítettem" az új magyar kiosztást tartalmazó fájlokat.
mount -w -o remount /system (hogy tudjunk írni a ROM-ba)
cd /system/usr/keychars/
cp kbd_pp2106.kcm.bin kbd_pp2106.kcm.bin.orig
cp /az_uj_fileok_helye/kbd_pp2106.kcm .
cd /system/usr/keylayout/
cp kbd_pp2106.kl kbd_pp2106.kl.orig
cp /az_uj_fileok_helye/kbd_pp2106.kl .

- Reboot után máris élvezhetjük a rendesen működő magyar kiosztású fizikai billentyűzetet.

A fájlok elérhetők itt.

Nincsenek megjegyzések: